Løb

Løbs Oversigt

Du kan finde løb døgnet rundt for forskellige niveauer, du finder dem bedst i Zwift companion appen. Du tilmelder dig ved at klikke på + udfor den kategori du skal deltage i.

Løb er opdelt i fire kategorier: A, B, C og D.

A-kategorien er den hurtigste gruppe, bestående af eliteryttere med en FTP på fire watt per kilogram eller mere. D-kategorien inkluderer Zwifters med FTP mindre end 2,5 watt per kilogram.  D-løb er hvor de fleste begyndende racere starter deres karriere.

Her er en hurtig oversigt over alle kategorier.

Kategori A – FTP på 4,0 + w / kg.

Kategori B– FTP på 3,2 – 3,9 w / kg.

Kategori C – FTP på 2,5 – 3,1 w / kg.

Kategori D– FTP på 1 – 2,4 w / kg.

Der er enkelte løb, fx gruppe løb, det er fællesløb og der deltager alle i kategori A, men husk at læse i løbs beskrivelsen under hver kategori.

Før dit løb skal du være helt klar…. Her er nogle tip.

1. Spis helst ikke en time før løbet & drik helst væske løbende hele dagen.

2. Det gælder også en ventilator, vand og håndklæde. Du har brug for alle tre under løbet, så sørg for det er klart.

3.Hvis du kører med musik, skal du på forhånd oplade din ørepropper og din enhed du afspiller musik på samt enheden du kører Zwift companionen appen på.

4. Sørg for at få en ordentlig opvarmning, man kan ikke kører løb uden opvarmning, starten er lidt hård hvis man gerne vil følge med.

5. Find et hjul (en anden zwifter) med det samme, så du kan drafte (ligge på hjul) Draft er din ven i Zwift, fordi det sparer dig energi.

6. Kend ruten, jo mere du ved om stigninger, nedkørsel og selve ruten , jo bedre bliver du i stand til at styre dit tempo og din energi. Se ruterne her

7. Vælg en passende cykel og hjulssæt i spillet i Drop Shop.. Med den rigtige opsætning kan spare værdifulde sekunder – måske så meget som et minut i en konkurrence. Se udstyrslisten her

Nogle løb accepterer brug af power-ups, så brug dem rigtigt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *