Styrk dig selv og sid bedre på din cykel

Mange som starter, ja endda nogle som har kørt i mange år, ved ikke at man kan blive en bedre og stærkere cykelrytter med få øvelser 3-4 gange om ugen, evt lige efter dit træningspas.

Stærk ryg og stærke mavemuskler… det er sagen, for at du kan blive stærkere, samt sidde endnu bedre på din cykel.

7 øvelser er hvad det skal til, ca 30 min pr. gang 3 gange om ugen.. THATS IT !!! Du vil lynhurtigt mærke en stor forskel, når du sidder på din cykel.

I et super og fantastisk samarbejde, har vi lavet 7 øvelser, som er helt perfekt til dig som cykelrytter. Disse 7 øvelser vises her og i bunden en samlet video for at illustrere det hele lidt bedre. God træning og ride on !

  1. Squat (3x10stk) Baller og lår – husk ret ryg og knæ og tæer skal pege samme vej.


2. Lunges (3×10 stk på hvert ben) For- og baglår, samt baller – husk knæet mod gulvet og bryst højt.


3. Planke (3×30 sek) – Mave og ryg – husk at spænde i navlen og numsen ned, så du har lige ryg. Du bestemmer selv om det skal være nede på albuerne eller på hænderne.


4. Sidelæns planke (3×30 sek på begge sider) – side muskler – du bestemmer selv, om du er oppe eller nede på armen, og om armen er strakt.



5. Ryg (3×10 stk) – Lænd og ryg – husk at løfte op til navlen.



6. Ryg diagonal (3×10 stk) – Ryg, skuldre, baller og baglår – husk ret ryg og lige strakte arme og ben, samt skiftevis højre og venstre arm/ben.



7. Mavebøjninger (3×10 stk) – core, mavemuskler, sixpack – husk at kigge op og ikke bøje i nakken.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *